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 Chaos is coming...

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Raven
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MessageSujet: Re: Chaos is coming...   Lun 16 Juil 2012 - 18:28

Taran est pourtant très "pas à jour" depuis qu'on est passé à la V3 :noel:

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And the raven, never flitting, still is sitting, still is sitting
On the pallid bust of Pallas just above my chamber door;
And his eyes have all the seeming of a demon's that is dreaming,
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Tenkaranpu
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MessageSujet: Re: Chaos is coming...   Lun 16 Juil 2012 - 18:31

Ca empêche pas les infos sur les SoB de concorder avec ce qui y est écrit. :fete:

_________________
 


Les Primarques devaient être des exemples frappant d'hommes guéris de la souillure de la corruption. L'énergie du Warp non corrompue coulerait en eux comme elle coulait par l'Empereur lui-même, les fortifiant et leur conférant des pouvoirs comme en possédaient les anciens chamans (...) Employant ses pouvoirs psychiques, l'Empereur les localisa petit à petit et retrouva chacune de ces créations originales qui furent réunis avec les chapitres Space Marines créés à partir de leurs empreintes génétiques. Ils ne semblaient pas avoir été touchés par le Chaos (...) [Mais] En fait, leur apparence physique était décevante, nombre de Primarque furent souillés par leur contact précoce avec le Chaos.

- Realms of Chaos : The Lost and the Damned, page 174 et suivantes, extrait.

Russ avec de l'ADN canin, les Primarques crées avec l'aide des dieux du Chaos... la saga de l'Hérésie d'Horus de la BL est écrite par des hérétiques... ♪

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Arghit
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MessageSujet: Re: Chaos is coming...   Lun 16 Juil 2012 - 18:38

Parce qu'il y a eu rétropédalage de la part de GW oui, a une version prêt c'était des conneries.

Et pour pas etre HS:

Citation :
There is an Eye of the Gods esque table (Warriors of Chaos players will know what I am talking about) that you get to roll on whenever a character kills another character in a challenge, or a Walker or Monstrous Creature. There is a multitude of gifts (and curses) that your Characters can acquire which range from +1 Save, +1 Toughness, or becoming either a Spawn or a Daemon Prince!!!Chaos Cultists are definetely in (but we all kinda know that already), as is the ‘Dragon’ – think Necron Night Scythe with the main chassis been replaced by a massive mechanical dragon head with segmented wings sweeping forward and around from it. On top of those there are also:

Dark Apostles – evil Chaplains basically
Warp Smiths – evil Techmarine that can curse vehicles and degrade terrain.
A new Daemon Engine – half way between a Dreadnought and a Defiler.
Speaking of Defilers as they are Daemons they have a 5+ Inv save.
‘Cult’ units are all Elites and are unlocked to Troops by appropriate HQ choices, but there are no Cult Terminators which makes me sad.
Obliterators are exclusively for shooting – so no powerfists. BUT there is a new unit which is basically a close combat Obliterator.
There are 2 types of Raptors now; regular CSM with Jump Packs, and then some kind of Possessed Daemonic Raptors that all come with Lightning Claws!
Possessed are meant to be amazing, and take a lot of benefits from the Eye of the Gods esque table.
There are NO Daemons in the Codex because that is what Allies are for.

En gros œil des dieux comme à Battle, le reste je traduit pas c'ets assez compréhensible.

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20:10 - [GiF] Melcor: je suis un papillons
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Tenkaranpu
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MessageSujet: Re: Chaos is coming...   Lun 16 Juil 2012 - 20:22

Quoi comme à Battle ? Les SMC ont jamais cessés de devoir passé sous le regard d'au moins un dieu avant de devenir un Prince Démon.


Citation :
Obliterators are exclusively for shooting – so no powerfists. BUT there is a new unit which is basically a close combat Obliterator.
S'ils avaient étés fluffs, ils auraient fais du 2 en 1. Là ils le font pour le grisbi.


Sinon, hormis que les Légions vont surement être confondues avec le reste, ça ne m'a pas l'air trop mal. Peut être que les sorciers TS en choix de Troupe auront accès à toutes les disciplines psychiques, maintenant que j'y pense ça serait crédible.

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Les Primarques devaient être des exemples frappant d'hommes guéris de la souillure de la corruption. L'énergie du Warp non corrompue coulerait en eux comme elle coulait par l'Empereur lui-même, les fortifiant et leur conférant des pouvoirs comme en possédaient les anciens chamans (...) Employant ses pouvoirs psychiques, l'Empereur les localisa petit à petit et retrouva chacune de ces créations originales qui furent réunis avec les chapitres Space Marines créés à partir de leurs empreintes génétiques. Ils ne semblaient pas avoir été touchés par le Chaos (...) [Mais] En fait, leur apparence physique était décevante, nombre de Primarque furent souillés par leur contact précoce avec le Chaos.

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Arghit
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MessageSujet: Re: Chaos is coming...   Lun 16 Juil 2012 - 20:49

Citation :
S'ils avaient étés fluffs, ils auraient fais du 2 en 1. Là ils le font pour le grisbi.

Je vois pas en quoi sorti un kit 2 en 1 c’est pour le grisbi...

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20:10 - [GiF] Melcor: je suis un papillons
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MessageSujet: Re: Chaos is coming...   Lun 16 Juil 2012 - 22:00

Bah, il y a une unité spécialisé pour le càc et une pour le tir, si j'ai bien compris, comme pour ls termis et les termis d'assaut. Mais dans le fluff, les obliterators génèrent leurs armes depuis leurs corps tiers-biologique, tiers-mécanique et tiers-démon... Si on part sur les armes de tir, ils devraient aussi pouvoir le faire à volonté avec le càc, mais il semble que ça ne soit pas le cas. Donc, si le joueur veut avoir les deux unités pour son armée, eh bien il va devoir acheter les deux kits.
Après, je suis assez mauvais en anglais, je peux avoir mal compris.

C'est vrai que d'une façon ça ré-équilibre la donne entre Obliterators et Terminators, mais bon...

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MessageSujet: Re: Chaos is coming...   Lun 23 Juil 2012 - 20:24

Pas mal de truc intéressant, la flemme de traduire mais en gros les terminators cultistes sont plus ou moins jouable et tout le monde a la haine des Spaces Marines.

Citation :
-Hard back (my guess as well)
-There is an Eye of the Gods-like table ~like the WFB Warriors of Chaos table.
You get to roll on whenever a character kills another character in a challenge, or a Walker or Monstrous Creature. There is a multitude of gifts (and curses) that your Characters can acquire which range from +1 Save, +1 Toughness, or becoming either a Spawn or a Daemon Prince!!! (Sorta True — trying to lump all the funky stuff into one table is not totally accurate. CSM codex is table land. Expect many random charts and upgrades it will be hard to keep track.)
-Chaos Cultists are in (true– said this and others before)
-The Dragon flyer is in – think Necron Night Scythe with the main chassis replaced by a massive mechanical dragon head with segmented wings sweeping forward and around from it. (True – The thing looks like a dragon head attached to the Owl from Clash of the Titans)
-Dark Apostles – ~Word Bearers rejoice!!! (True– but more of cultist leader/moral buffer)
-Warp Smiths – Chaos Techmarines that can curse vehicles and degrade terrain. ~maybe they’ll have anti-psychotic grenades ( True -Think Doc Ock )
-New Daemon Engine – half way between a Dreadnought and a Defiler. (True -I would say halfway between Defiler and Trygon)
-Defilers are Daemons and have a 5+ Inv save. (Yes a Demon, and some extra lovin…)
-’Cult’ units are all Elites and are unlocked to Troops by appropriate HQ choices (True- Said this before, but have some good news on that front)
-No Cult Terminators ~boo hiss!!! (-True, boo hiss!!!)
-Obliterators are exclusively for shooting – so no powerfists. (-False they will shoot, but still have a powerfist)
HOWEVER there is a new unit which is basically a close combat Obliterator. (True)
-There are 2 types of Raptors now: regular CSMs with Jump Packs, and Possessed Daemonic Raptors with Lightning Claws. (True)
-Possessed take multiple benefits from the Eye of the Gods table. (not sure)
-NO Daemons in the Codex. (true, but allies FTW!)



–Important Designer Note–
The new CSM codex is not a return to the 3rd edition codex, this is the successor to Gav Thorpe’s creation– the current CSM codex. Unlike before Phil Kelly was put in charge of building from the ground up; Space Wolves, Dark Eldar, and Orks codexes he instead has taken a much more subtle approach with the CSM Codex. This is not the reinvention of the wheel at its core this is a validation for Gav Thorpe and perhaps if you could ask Gav, Phil Kelly’s CSM codex would have been the codex he wished he could have written, but wasn’t allowed to.


–What will be Released–
We will know if GW has changed policy. This codex will reveal if GW has abandoned the wave method to model release with a new codex or if they have stopped caring and show you all the new models even if they don’t come out right away.
Finecast: Dark Apostle, Warsmith, New Lord, Oblits, All Old Special Characters not updated already
New Plastic: Dragon, Raptors, Dreadnaught, Demon Engine, Assault Oblits, Chosen
Upgrade Packs: Plague Marines, 1k Sons, Emperor’s Children


–General Changes–
Almost all of the old units are either the same point cost or have gotten cheaper. With the notable exceptions of Chosen, Terminators, Defilers getting more expensive. The notable cheaper ones being basic CSM, Oblits, Zerkers, The CSM is really an upgrade codex, while things have gotten cheaper you will be hard pressed to keep your units inexpensive with all the wargear you can add. The cheaper units doesn’t come without a cost as well, almost all units saw a LD drop. Also you will start to see a lot of the new USRs in the CSM book.


–What has stayed the Same–
The Cult units are the same in stats and basic wargear. No new Spacial Characters. Abbadon is still the only one with Eternal Warrior. Demon Weapons still can kill you. The Dreadnaught is still Crazy. The unit sizes have stayed the same as well as the wargear options found in the old codex; e.g. Chosen can still get a butt load special weapons.


–Psychic Powers–
As can you expect each Chaos God gives their chosen Sorcerer access to their own set of spells. That allows you to pick from Basic Spells and the new ones for each God. If anyone was wondering Lash of Submission is gone.
Ok now that we got the basics out-of-the-way let us get to the good stuff


–Daemons–
A good number of units in the CSM codex have this USR.
Raptors
Oblits
CC Oblit
Defilers
Demon Engines
Dragons
Possessed
Demon Prince


–It Will Not Die–
Wonder who was getting this new USR well you guessed it CSM is.
Dragons
Defilers
Demon Engines


–Demon Possessed–
Demon possessed just got a whole bunch cuter really. Instead of not being able to embark in demon possessed vehicles they now will only eat one of your guys and repair itself. Otherwise works the same way as before lose BS and ignore shaken and stunned, In addition some things get wargear automatically.
Dragons
Defliers
Demon Engines


–Challenges–
All CSM characters must always accept challenges


–Icons and Marks–
Marks and Icons are both purchasable by most units. That means you have five new Icons and the same four marks, in which units can have a combination of two. This is a list of the USRs and stat bonus possible.
Fearless
FnP
+1 T
+1 Invul Save
Rage
Soul Blaze
Furious Charge
Fear
+1 I


–Space Marines Better Hide–
Almost all CSM units get Hatred Space Marines. Now I am not sure if this includes all Space Marine variants or just Smurfs and friends.


–?Eye of the Gods Table?–
Yeah this will be the chart to end all charts and competitive players will cry everywhere because it is random. All 60+random abilities! Yes you heard it right over 60! How it works I don’t know, but characters can get multiple rolls on the chart through various methods.
Time for some specific models right? Sure why not!


–Dragon–
Oh the Dragon yeah the model on everyone mind. This is a CSM answer to other flyers it is designed almost exclusively to hunt and destroy other flyers. Clocking in about the same points cost of Carnifex these little hell on wings Vector Strike and bring pain to a lot of things. Did I mention it gets to re-roll wounds and armor pens.


–Demon Engines–
The other mystery model that has been leaked. These guys sit on the large bases like Trygons. They have an assortment of special weapons that have never been seen before. They are designed for Building and Heavy armor destruction with Melta CC weapons and bonuses against buildings. They as well get to re-roll wounds and armor pens. Side note: Defilers as well get to re-roll wounds and armor pen.


–Dragons, Demon Engines, Defilers oh my-
So let me put this in perspective. All these models ignore shaken and stunned, have 5+ invul saves, re-roll wounds and armor pens, and can recover wounds and hull points lost.


–Cult Units–
I know much of the Internet was crying about them only being in the Elite slot when I first mentioned it. How dare they force me to take Kharn to spam Berserkers! Well don’t worry is not as bad as you think. You can also get a generic Lord and buy the correct mark and unlock them as troops as well. As for the rules themselves just minor changes.
Zerkers: Rage, Cheaper
1k Sons: Soul Fire, Same cost
Emperor Children: Weapons Ignore cover and now have Salvo USR, Cheaper
Plague Marines: Poison Weapons, More Expensive


–Typhus and Cultists–
Typhus is now a mastery level 2 sorcerer of Nurgle. In addition as reported earlier he can make any cultist a zombie. Zombies are going to be disgusting in 6th edition. FnP, Fearless, Fear, and all for no additional cost. As for Cultists they are cheap not conscript cheap, but close. You can get over 30 of them in a squad.


–Daemon Princes, Sorcerers , Chaos Lords–
Princes got more expensive wargear bringing them in line with the Demon Codex. Sorcerers are pretty much the same with the ability to buy up to Master level 3, but they only ever have 2 wounds. Chaos Lords are where it seems to be at, Phil Kelly wants you to design a Lord tailored to your army, their list of wargear options is easily the largest of any model in the book. Also remember they allow you to make Cult Units troops.
Ok that is all I got for now, depending on how the week goes and what GW does I might get more rumors for you, but until now that is all I got. Wait, no I just remembered something…

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Tenkaranpu
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MessageSujet: Re: Chaos is coming...   Mar 24 Juil 2012 - 10:51

Citation :
Princes got more expensive wargear bringing them in line with the Demon Codex
... :angry:

Citation :
-Defilers are Daemons and have a 5+ Inv save. (Yes a Demon, and some extra lovin…)
Un jour faudra qu'on m'explique c'est quoi la différence avec un Broyeur d'Âmes... :angry:


Citation :
–Dragon–
Oh the Dragon yeah the model on everyone mind. This is a CSM answer to other flyers it is designed almost exclusively to hunt and destroy other flyers. Clocking in about the same points cost of Carnifex these little hell on wings Vector Strike and bring pain to a lot of things. Did I mention it gets to re-roll wounds and armor pens.
On dirait que je vais avoir un truc sur quoi m'aligner pour les dragons du codex Tôgenkyô hormis les dragons de Battle. :noel:

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MessageSujet: Re: Chaos is coming...   Mar 24 Juil 2012 - 11:08

Citation :
Princes got more expensive wargear bringing them in line with the Demon Codex

... :angry:

Ce n'est que justice, le Prince Démon CSM ets vraiment pas assez cher. D'un coté tant mieux vu que les deux autre choix QG du dex sont... hum... sans commentaires... M'enfin, avec un nouvel équilibrage une hausse de son prix est tout à fait normale.


Citation :
Citation:
-Defilers are Daemons and have a 5+ Inv save. (Yes a Demon, and some extra lovin…)

Un jour faudra qu'on m'explique c'est quoi la différence avec un Broyeur d'Âmes... :angry:


La proportion de démon/machine dans l'engin.



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MessageSujet: Re: Chaos is coming...   Mar 24 Juil 2012 - 20:39

C'est pas ça qui m'énerve, Arghit. Le Prince-Démon est sensé être l'ultime stade de l'évolution d'un sectataire du Chaos, pas un second couteau ou un chien de garde / créature monstrueuse pour servir de bélier. Au moins cette partie du Fluff était respecté dans les jeux DoW. Enfin bon, je râle, mais on verra bien ce que ça va donner dans le nouveau codex.

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MessageSujet: Re: Chaos is coming...   Mar 24 Juil 2012 - 20:59

Zombie!! :fou:


Plus sérieusement, j'ai l'impression que ça va être du tout bon, même si ça me rappelle les GdC de Battle avec l'Oeil des Dieux et les domaines de sorcellerie des dieux. Enfin bref, c'est Phil Kelly donc ça va être bien. All hail Kelly!

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MessageSujet: Re: Chaos is coming...   Mar 24 Juil 2012 - 21:04

Un second couteau? En quoi un prince démon est il un second couteau dans les codex?

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20:10 - [GiF] Melcor: je suis un papillons
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MessageSujet: Re: Chaos is coming...   Mar 24 Juil 2012 - 21:21

Dans le codex de Fluff Killer (Gavin, pas le Nouveau-Fluff-Killer aka Matt Ward :happ:) ? Bah déjà, c'est un choix largement moins avantageux qu'un Seigneur du Chaos. Créature Monstrueuse il est, Créature Monstrueuse il reste, personne ne veut l'escorter (et donc faire du hum... travail d'équipe face aux tireurs adverses) contrairement à celles du codex Tytys qui vivent souvent en meutes ; il y a peu d'équipement ou de règles spéciales, donc très faible optimisation ; aucun des personnages nommés / spéciaux n'est un Prince-Démon, sauf Abaddon "tricheur ultime" Lupercal [Maître Cartman a dit : "tricher avec la Vie, c'est tricher avec Dieu... autrement dit, c'est la forme ultime de triche !"] qui arrive à bloquer sa promotion mystérieusement sans foutre quatre dieux majeurs en rogne.

Et dernier détail, les PD sont des gens typiquement tolérants et généreux comparés à un archi-magos taré qui s'habille en rouge. La preuve, ils laissent volontiers les armes-démons, des "symboles de gloire" et de "puissance guerrière" à des mortels qui leurs sont inférieurs, préférant eux-même une simple arme de corps à corps, alors qu'en réalité, leur équipement devrait avoir fusionné avec leurs corps pendant l'Ascension, mais bon...

Conclusion, un Seigneur du Chaos V5 n'a que des avantages face à un PD V5. J'ignore si ça va changer en V6, mais la seule chose qui le laisse présager c'est la possibilité de devenir un PD avec l'Oeil des Dieux.

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MessageSujet: Re: Chaos is coming...   Mar 24 Juil 2012 - 21:25

Citation :
Bah déjà, c'est un choix largement moins avantageux qu'un Seigneur du Chaos

Je me suis arrêté là, tu ne sais pas joué, tu ne connais rien à 40K sur plateau et cette phrase en est bien la preuve.

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MessageSujet: Re: Chaos is coming...   Mar 24 Juil 2012 - 21:49

Eh bien vas-y, apprends-moi. :SM1:


Dans le prochain épisode, vous saurez si Arghit est ou non un défenseur des droits des Princes-Démons. :noel:


Je rappelle à tout hasard que les Princes-Démons du codex SMC ont pour principal atout leur caractéristiques de base. Du reste, ils ne frappent pas en profondeur contrairement à leurs collègues du codex Démons et font des cibles plus faciles que l'infanterie puisque créature monstrueuse. Ils ont une bonne CT et sont implacables (?), mais pas d'armes de tir (hormis les pouvoirs psychiques) ou d'armes lourdes pour en profiter. Guerrier éternel et invulnérable 5+ ? C'est pas ça qui risque d'empêcher de se faire aligné par une unité d'armes lourdes puis achevé par un maître de chapitre ou une escouade de totor loyalistes.

Et puis pour la "diversité" on repassera, le Prince-Démon de Khorne est une espèce qui se classe en deux catégories : avec ou sans ailes. :ange:

Mais bon, vas y, explique moi pourquoi je ne connais "rien" au wargame 40k, je suis tout ouïe. Enfin pas tout à fait, je suis un peu vision aussi, vu que j'ai le dex en face de moi. :hap:

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MessageSujet: Re: Chaos is coming...   Mar 24 Juil 2012 - 22:31

Et pourtant dans les tournois actuel des Seigneurs du Chaos t'en vois jamais sauf perso spé (et encore pas tous...). Un Prince, pour un prix moyen de 150 pts bien équipé a juste +1CC +2F +1E +1I +1 PV +1A par rapport a un Seigneur. Pour le même prix! Alors oui un Prince est infiniment mieux qu'un Seigneur. En plus c’est un psyker ce qui fait qu'il a accès aux (rares) pouvoir intéressants du Chaos, la disto et le fouet, voir l'éclair à la limité si il restes quelques points.

Certes le fait d’être une CM est n peu handicapant m'enfin... pas tant que ça...

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MessageSujet: Re: Chaos is coming...   Mer 25 Juil 2012 - 15:00

C'est bien ce que je disais, le PD a ses caracs pour seuls avantages par rapport au Seigneur. Et ça ne l'empêcherais pas de se faire aligner par une équipe d'armes lourdes ou un char en un ou deux tours, alors qu'il les lui faudrait pour arriver au corps à corps et se rentabiliser. Si le PD possédait les avantages qu'il est sensé avoir dans le Fluff ou s'il pouvait toujours frapper en profondeur quelque soit les règles d'engagement, ça serait déjà ça de gagné. Mais la meilleure chose à faire est peut être d'aligner sur le codex Démons, tout en laissant le PD SMC en QG.

C'est par ce que les Seigneurs du Chaos ne présentent aucun intérêt par rapport aux Persos Spéciaux qu'on les voit pas en tournoi. Par rapport au codex précédent, ils ne sont guère intéressants.

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Les Primarques devaient être des exemples frappant d'hommes guéris de la souillure de la corruption. L'énergie du Warp non corrompue coulerait en eux comme elle coulait par l'Empereur lui-même, les fortifiant et leur conférant des pouvoirs comme en possédaient les anciens chamans (...) Employant ses pouvoirs psychiques, l'Empereur les localisa petit à petit et retrouva chacune de ces créations originales qui furent réunis avec les chapitres Space Marines créés à partir de leurs empreintes génétiques. Ils ne semblaient pas avoir été touchés par le Chaos (...) [Mais] En fait, leur apparence physique était décevante, nombre de Primarque furent souillés par leur contact précoce avec le Chaos.

- Realms of Chaos : The Lost and the Damned, page 174 et suivantes, extrait.

Russ avec de l'ADN canin, les Primarques crées avec l'aide des dieux du Chaos... la saga de l'Hérésie d'Horus de la BL est écrite par des hérétiques... ♪

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Arghit
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MessageSujet: Re: Chaos is coming...   Mer 25 Juil 2012 - 15:47

Citation :
C'est bien ce que je disais, le PD a ses caracs pour seuls avantages par rapport au Seigneur.

Et le fait d’être un psyker et le fait d’être guerrier éternel, et le fait d’être une créature monstrueuse contre les véhicules (et en V6 de bénéficier d'une PA2 au CàC)... Le tout pour un prix équivalent au Seigneur qui lui, faute d'une sauvegarde invulnérable correcte va crever au premier gantelet énergétique. La vulnérabilité face au tir du prince n’est pas vraiment handicapante, entre les couverts, son invu et sa résistance naturelle et les Land Raider il a facilement de quoi tenir pour arriver au CàC. Après il faut le jouer avec des ailes mais bon...

'fin bref, le Seigneur du Chaos est un des plus mauvais QG du jeu, si tu ne veux pas entendre raison libre à toi.

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MessageSujet: Re: Chaos is coming...   Jeu 26 Juil 2012 - 12:03

Citation :
"I'm only answering questions that have answers in the pre-print copy, because a ton more people had access to that then the post-print and I'd like to avoid censure."

"Noise marines are overall a little bit cheaper. Sonic Blasters are 36" salvo now. Aspiring champions have access to a whip that prevents enemies from denying challenges. Other weapons are the same." Tant qu'ils deviennent bien...

"Abadon is AP2, Daemon Weapons are AP3"
"Most named characters are the same, but overall a point reduction. Abbadon is the same points and does not make terminators troops." :-(
"There are no new named characters." :(
"Thousand Sons come with an Aspiring Sorcerer in their basic 5 before adding more Rubric marines." Tant que c'est moins cher...
"There is a sound-based vehicle upgrade but it's more of a Word Bearers item than Slaanesh." Ça existe déjà...
"There are 2 debuff spells in Nurgle and Slaanesh, 2 buff spells in Slaanesh."

Question on Termis taking marks and icons
"Yes, but it's expensive. Taking both increases the cost of the second and Terminators pay more in the first place." A voir.

"You can mix/match Marks and Icons."
"+1T/FnP isn't as good as a Plague Marine, they're worth their points."
"HQ unlocks corresponding cult troop."

On Kharns psychic defense "2+ Deny the witch" Très utile.

On fortifications "There are no new fortifications but there is a unique upgrade to fortifications."

"Havocs, CSM and chosen squads can take autocannons"
"There is a sonic upgrade for tanks, but it's not a noise-marine thing."

On Defiliers "They're the same except they have the Daemon special rule, 4 hull points and a 5+ invulnerable save."

"Raptors still have access to special weapons, only the aspiring champion can take special melee weapons. They are reduced in points."
"The Night Lord's raptors are a lot like vanguard (they cannot charge on deep strike though),
but they have 2 attacks base + dual power weapons (ap3) with the shred special rule and are 35 points each." J'aime!


"Having not had an extensive amount of time with the rules, from what I have read so far, there seems to be a theme of if you want it, you can have it, but you have to pay.

Basic CSM squads actually end up cheaper than a tactical squad if they take only 2 special weapons and their aspiring champion has bp/ccw.

It's possible, however, to clear 400 points on a 10 man squad with a transport.

There does seem to be a ton of possible army lists that can be built out of it though, and that's really exciting, but at the end of the day they're just marines and nothing has jumped off the page as 'wtf...OP' (yet)"

"150 points for 4 Rubric marines and 1 Aspiring Sorcerer. Unit size 4-19. X points per Rubric. Still slow and purposeful, unless the sorcerer is alive then relentless. He gets a roll included." Meme prix qu'actuellement quoi...

"no chaos razorbacks, just combi-weapons"
"khorne berserkers are AP5"
"Skull Champions can take collars that give the squad and any vehicle it's embarked in a 5+ DtW"
"Kharn strikes at initiative 5, and he gained armour bane which I guess is new. He's AP3, but for every model he kills (not wound inflicted) he makes an additional attack at initiative 1. Not quite the same as warrior born as it doesn't keep growing, but it's very devastating for someone with 8 attacks on the charge."

"The "eye of the Gods" table is actually several tables. First you roll to see what table you roll on, then you roll what you get after winning a challenge, killing a monstrous creature or walker, or annihilating a unit in close combat.

One of the tables is Daemonic Gifts.

Possessed get to buy (not roll) up to 3 boons from the table.

Cultists are X points each and come in squads of 10-30. They can have any combination of autoguns (str3 ap-) or auto pistol ccw (str 3 ap-)

They can take special weapons, but not heavy weapons.

they respond very well to dark apostles getting an extra benefit when one is in their unit."

"Daemonicly possessed vindicators I think will be in every list, with their ability to potentially regenerate destroyed weapons at start of the chaos player's turn."

On Dreads taking marks
"Yes and yes. The mark of khorne for instance gives it Rage and a unique weapon option much-like blood talons except it's a giant rotary saw."

On Plague marines
"They are 120 for 5, + X for more. Poisoned only in melee. Can throw their blight grenades to reduce enemy movement speed to 2d6 pick the highest, or if already rolling d6 for whatever reason (i.e. cover, charging) pick the lowest."

"Maulers are elites, Obliterators are heavy support. You can have both."
"the new siege unit is heavy support."

On iron warrior ch's "Nothing specifically, but there are war smiths who can restore hull points"

On the dragon flyer
"It has a ranged attack
12/11/10
XXXpts
Fast attack"

"Marks are the same.

Undivided Lords get Inspiring Presence command trait, and improved reserve manipulation.

Dedicated transports get the mark of the unit they're bought for, for free. Only units with the same mark can ride in it, (so be careful). Ça c'est cool.

Undivided vehicles can transport anyone.

Other vehicles may buy them. An example would be the mark of khorne on a predator, which gives it a dozer blade at no additional cost, and allows it to roll d6 wounds on a unit it tank shocks

Psychic powers are rolled.

Rubric marines are 1W, 4++

There are no CSM squads that can combat squad."

On Maulers (CC Oblits)
"str5/t5, 2+/5++, Once per turn can combination of 2: power weapon, power fist, lightning claw. Each mauler chooses individually."

"No drop pods :/" :-( :(
"The chart is 6 charts of 6 options."

"Thousand Son squads are rank 1

HQ sorcerer are rank 1, can be upgraded to 2.

Mark of Tzeench on an HQ is +1 (so you can upgrade all the way to rank 3)

There is a piece of wargear that lets you reroll up to your mastery in dice after you have rolled, but only each dice once."

"Berzerkers are XXpts 5-20 in size.

There is a new land raider, it's a lot like a crusader. :( Veux du nouveaux moi.

1-3. Maulers cannot deep strike, but are not slow and purposeful.

Yes icons prevent scatter"

On Regular CSM "xx for each additional marine. Aspiring Champion is a xx point upgrade. Come with bolter/bp/ccw

For every 5 models in the squad you get a special weapon. If the squad is 10 or more, one model can exchange a flamer(x pts) for a Heavy Bolter, meltagun(xx points) for an Autocannon or Missile Launcher, or a plasmagun(xx points) for a Lascannon.

Marks range from 10-50 points, Icons range from 10-40 points."

"Kharne still hits friendly models.

Zombie cultists aren't scoring and cannot be joined by Characters (even with the mark of nurgle)

Ahriman is mastery 4, can cast multiple powers per turn, gets access to almost all lores and has a default psychic attack much like smite but longer range that he can use in addition to his normal psychic powers per turn.

The siege engine has a melta blast template.

Yes daemons can be summoned to your CSM icons if you have a dark apostle."

On Land raider capacity and abilities
"12 for the basic, 16 for the new one. New one can ram fortifications and you can launch an assault on the occupants, except that you don't consolidate at the end, you remain locked in combat.

If the enemy unit flees they immediately exit the terrain. If the door is blocked (by your land raider for instance), they count as having been caught ala Sweeping Advance"

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MessageSujet: Re: Chaos is coming...   Ven 27 Juil 2012 - 2:06

Quelques infos sur les démons qui paraissent la semaine prochaine, ça intéresse des gens? Non? Pas grave je met quand même.


Portepeste plastique: 23€
Hurleurs de Tzeentch (probablement plastique ou finecast): 23€
Incendiaires de Tzeentch: 17.50€ (vous ne rêvez pas, les prix on baissé! :noel:)
Char Traqueur de Slaanesh: 23€
Char Traqueur Exalté (edition limitée, à voir la tête de la fig): 46€
Nouveau Broyeur d'Âme: 52€
Nurglings: 22.50€


On note trois choses. Ils sortent enfin les figurines de char ce qui augure un renouveau de ces unités pour les prochaines moutures des Démons du Chaos, à 40k comme à Battle.

Il y a également l'arrivée, tardive mais attendue, des figurines de Nurgle en plastique!


Et enfin, il y a une BAISSE DES PRIX sur les Portepestes, les Hurleurs de Tzeentch et les Incendiaires de Tzeentch. Comme quoi, ils ne doivent pas être si mauvais que ça au fond. Ou alors ils ont vendu leurs âmes aux Dieux du Chaos. Dans les deux cas ça me va! :noel:

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MessageSujet: Re: Chaos is coming...   Ven 27 Juil 2012 - 2:12

Les portepeste sont simplement mise au niveau des troupes de base des 3 autres dieux. :oui: Je m'en prendrait peut etre.

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MessageSujet: Re: Chaos is coming...   Sam 28 Juil 2012 - 23:40

Bon, je m'en remet vraiment pas alors je poste. Quelques nouveautés pour les Démons!

Le Broyeur d'Âme est désormais un kit comme celui du Prince Démon, comprendre compatible pour Battle. En effet le Broyeur d'Âme devient un choix d'Unité Rare pour une armée de Démons du Chaos à Battle. Et les Incendiaires passent en choix d'unité spéciale. Comprendre qu'on va pouvoir en jouer 18 à 2.000 points. Mais qu'est-ce que c'est crade... Merci Mat Ward! :fou:


Les nouveaux chars sont intéressants, à tester sur le plateau! :oui:

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MessageSujet: Re: Chaos is coming...   Dim 29 Juil 2012 - 1:30

A noter que le Broyeur d'Ame de Battle n’est pas le même que celui de 40K. Dans le futur le bestiaux encaisse sans coup férir plusieurs tirs de canons lasers! A battle... bah... des arquebuse et y a plus... C'ets le modèle en carton...

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MessageSujet: Re: Chaos is coming...   Dim 29 Juil 2012 - 9:25

Même les démons sont mieux dans le futur :oui:

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MessageSujet: Re: Chaos is coming...   Dim 12 Aoû 2012 - 9:45

Vu la précision de ces rumeurs je me dis qu'une sortie du codex en septembre n'est pas impossible.


Citation :
–Special Characters–

Ahriman: Mastery Level 4, Same Stats as before, Access to Biomancy, Pryomancy, Telepathy, and Tzeentch. He is the master of witch ire spells, he can cast three spells that are witchfire in the same phase. He can also give up to three units infiltrate ability.

Huron: Same Stats as before, Mastery Level 1, Spells are randomly determined at the start of each turn.

Typhus: Same Stats as before, Mastery Level 2 can only take Nurgle powers, Destroyer Hive has been changed to be a Nurgle Holocaust Str4 AP2 ignores cover. Has Fear

Kharn: Same Stats as before, Him and his Unit get 2+ to deny witch and is completely immune to force weapons. Still attacks random people, but now a sneaky way around it. Always hits on 2+ in Assualt. Best part is he has Hatred that he can give to the rest of his unit.

Fabius Bile: Same Stats as before. Enhanced Warriors can only ever kill one model gives them Str and Fearless.

Lucius: Same Stats as before. His attacks are the same number as your opponent WS (Avatar vs Lucius fun times). Re-rolls all Wounds, Armor saves made by Lucius inflict str 4 ap2 hits back.

–Vehicles–

Dragon: 170pts AV 12/12/10 Can Vector Strike as a MC, Has Str 8 Heavy 4 guns

Shooty Demon Engine: 120pts AV 12/12/10 Two Str 8 Heavy 4 guns Butcher Canon quoi

Assault Demon Engine: 135pts AV 12/12/10, Immune to Cover, 12″ Move, Two Str 8 AP1 Melta Weapons, plus PowerFists

Hellbrute New CSM Dreadnaught: 105pts Crazed, BIG CHANGE no more DCW now just power fist will strike at I1

Chaos Land Raider: 220pts Only Godhammer variant, only holds 10 guys, still can get dozerblades :(

Upgrades: Mini Deff Roller Str 5 Ap – hits and double for failed death and glory, Chaos Lash whips but reduce attacks to 1

–Unique Items–

Demon Weapons: All Demon Weapons on a roll of 1 will attack user, but no longer will you lose the rest of your attacks. c'est déjà mieux

Unique Chaos Power Axe: +2 str Ap2, Blinds Opponents, Gives Rage, Demon Weapon.

Unique Chaos Power Maul: AP4, Fleshbane, Demon Weapon, Any unsaved wounds causes instant death after toughness test is failed, in addition at the end of the assault phase any model with in 3″ must make another toughness test or take an AP1 wound. pas mal

Unique Chaos Power Sword: Ap3 Marked for Death, select any character get str x2 AP1 instant death when engaged with that character

Unique Chaos Flamer: Str 5 Ap3 Torrent, Soulblaze

Unique Icon: Once you kill a model the Icon unlocks and any model enemy model within 12″ must take Difficult and Dangerous Terrain tests and all friendly deep strikers don’t scatter.

Unique Spell Book: Gain Random powers every turn can possible hurt you as well

–Wargear–

Attack Familiar: Two additional familiar attacks

Magic Familiar: Grants Random Spells

Chaos Iron Halo: 4+ invul can stack with MoT so that means 3+ invul :enfin!

Flails: AP 2 Str 8 reduce WS of targets

–Units–

Chosen: 19pts each, Infiltrate gone Enfin de vrais élus!

Terminators: 31pts each, Upgrades got very cheap FULLY kitted 10 man unit is about 400 pts with more versatility than another other Terminator unit in the game. Still has Combi-Spam.

Zerkers: 19pts each, Chainaxe Str 4 Ap 4 Intéressant

1k Sons: 23pts each, Champion Mastery Level 1 de meme

Plague Marines: 24pts each, Same as before now have Poison Assault Weapon

Noise Marines: 16pts each, Must still buy Sonic Weapons. Sonic Blaster 24″ inch Str 4 Ap5 Salvo, Ignores Cover, Blastmaster 25 pts assault 2 or heavy 1 blast same as before now with ignores cover, Doom Siren Same as before. ça m'a l'air déjà mieux

Assault Oblits: Elite Slot Weapons act like Ymgarl Genestealers powers

Possessed: Random Chart is now D3 acts like Ymgarl Genestealers powers, but determine at the beginning of the turn. Mouai...

Havocs: 13pts each, 5-15pt drop for all special weapons from past edition, can buy Flak missiles

–Psychic Powers–

Tzeentch: 4 powers only. Prime Power Random Str blast that keeps on exploding random hits for every dead model, 1-2 Roll on Big Chart re-roll spawn result, 3-4 Bolt of Tzeentch but how is a Beam, 5-6 Breath of Chaos

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